Entwicklung im Bildungssystem als Evolutionsprozess

8 Literatur

Brown, A. L., & Campione, J. C. (1996). Psychological theory and the design of innovative learning environments: On procedures, principles, and systems. In L. Schauble & R. Glaser (Eds.), Innovations in learning: New environments for education (pp. 289-325). Mahwah, NJ: Erlbaum.

Dawkins, R. (1988). The Evolution of Evolvability. In C. Langten (Ed.), Artificial Life, SFI Sludies in the Sciences of Complexity (pp. 201-220): Addison-Wesley Publishing Company.

Gotshall, S., & Rylander, B. (2002). Optimal population size and the genetic algorithm. Population, 100(400), 900.

Kaiser, H. (2002). Wirksame Weiterbildungen gestalten: Das Schienenmodell. Aarau: Sauerländer. Schienen_Buch_Endfassung.pdf

Kaiser, H. (2005). Wirksame Ausbildungen entwerfen – Das Modell der Konkreten Kompetenzen. Bern: h.e.p. verlag.

Kaiser, H. (2010). Rechnen und Mathematik anwendungsbezogen unterrichten. Winterthur: Edition Swissmem.

Livnat, A., Papadimitriou, C., & Feldman, J. D. M. W. (2008). A mixability theory of the role of sex in evolution. Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America, 105, 19803-19808.

March, J. G. (2011). The Ambiguities of Experience (Messenger Lectures): Cornell University Press.

Markov, I. L. (2014). What should every programmer know about genetic algorithms? Retrieved from https://www.quora.com/What-should-every-programmer-know-about-genetic-algorithms.

Minsky, M. (1985). The Society of Mind. New York: Touchstone Books.

Mitchell, M. (1999). An Introduction to Genetic Algorithms. Cambridge, MA: MIT Press.

Rucker, T. (2014). Komplexität der Bildung. Beobachtungen zur Grundstruktur bildungstheoretischen Denkens in der (Spät-)Moderne. Bad Heilbrunn: Julius Klinkhardt Verlagsbuchhandlung.

Schulz, A. (2010a). Ergebnisorientierung als Chance für den Mathematikunterricht? München: Herbert Utz Verlag.

Schulz, A. (2010b). Ergebnisorientierung als Chance für den Mathematikunterricht? – Zusammenfassung der Befunde einer Studie im Mixed-Method-Design Beiträge zum Mathematikunterricht (pp. 783-786).

Stanislawska, K., Krawiec, K., & Vihma, T. (2015). Genetic Programming for Estimation of Heat Flux between the Atmosphere and Sea Ice in Polar Regions. Paper presented at the Proceedings of the 2015 Annual Conference on Genetic and Evolutionary Computation, Madrid, Spain.

Tomasello, M. (2014). A Natural History of Human Thinking Cambridge, MA: Harvard University Press.