6   Erwähnte Literatur
- Baird, D. (2004). Thing Knowledge. A Philosophy of Scientific Instruments. Berkeley CA: University of California Press.
- British War Office. (1944). Instructions for British Servicemen in France. London: British War Office.
- Brown, A. L., & Campione, J. C. (1996). Psychological theory and the design of innovative learning environments: On procedures, principles, and systems. In L. Schauble & R. Glaser (Eds.), Innovations in learning: New environments for education (pp. 289-325). Mahwah, NJ: Erlbaum.
- Flammer, A. (1977). Aptitude-treatment interaction (ATI) — nach dem Abflauen der ersten Begeisterung. In W. H. Tack (Ed.), Bericht über den 30. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie in Regensburg 1976; Band 2 (pp. 228-229). Göttingen: Hogrefe.
- Flammer, A., Kaiser, H., & Lüthi, R. (1981). Gewusst wie – gefragt wie (Forschungsbericht Nr. 27). Fribourg: Psychologischen Instituts der Universität Fribourg
- Habermas, J. (1968). Erkenntnis und Interesse. Frankfurt a. Main: Suhrkamp.
- Kaiser, H. (1980). Wissenschaftstheoretische und Erkenntnistheoretische Überlegungen im Rahmen der Sozialwissenschaften. Lizentiatsarbeit, Universität Bern, Bern.
- Kaiser, H. (2002). Wirksame Weiterbildungen gestalten: Das Schienenmodell. Aarau: Sauerländer. (pdf)
- Kaiser, H. (2019). Situationsdidaktik konkret. Rezepte, Beispiele, Grundlagen. Bern: hep verlag.
- Kornwachs, K. (2013). Philosophie der Technik. Eine Einführung. München: C.H. Beck.