Die Wirkungskaskade

Erwähnte Literatur

  • Akkerman, S. F., & Bakker, A. (2011). Boundary crossing and boundary objects. Review of Educational Research, 81, 132-169.
  • Arn, C. (2016). Agile Hochschuldidaktik. Weinheim und Basel: Beltz Juventa.
  • Bakker, A., & Akkerman, S. F. (2014). A boundary-crossing approach to support students’ integration of statistical and work-related knowledge. Educational Studies in Mathematics, 86(2), 223-237.
  • Engeström, Y., Engeström, R., & Karkkainen, M. (1995). Polycontextuality and boundary crossing in expert cognition: Learning and problem solving in complex work activities. Learning and Instruction, 5, 319-336.
  • Kaiser, H. (2002). Wirksame Weiterbildungen gestalten: Das Schienenmodell. Aarau: Sauerländer.
  • Kaiser, H. (2005). Wirksame Ausbildungen entwerfen – Das Modell der Konkreten Kompetenzen. Bern: h.e.p. verlag.
  • Kaiser, H. (2008). Berufliche Handlungssituationen machen Schule. Winterthur: Edition Swissmem.
  • Klafki, W. (1985). Neue Studien zur Bildungstheorie und Didaktik. Zeitgemässe Allgemeinbildung und kritisch-konstruktive Didaktik. Weinheim und Basel: Beltz Verlag.
  • Neuweg, G. H. (2011). Praxis/Theorie. In M. Maaser & G. Walther (Eds.), Bildung. Ziele und Formen, Traditionen und Systeme, Medien und Akteure (pp. 126–129). Stuttgart: J. B. Metzlersche Verlagsbuchhandlung und C. E. Poeschel Verlag GmbH.
  • Prediger, S., Quasthoff, U., Vogler, A.-M., & Heller, V. (2015). How to Elaborate What Teachers Should Learn? Five Steps for Content Specification of Professional Development Programs, Exemplified By „Moves Supporting Participation in Classroom Discussions“. Journal für Mathematik-Didaktik, 36(2), 233-257. doi: 10.1007/s13138-015-0075-z
  • Tuomi-Grohn, T., & Engeström, Y. (Eds.). (2003). Between school and work: new perspectives on transfer and boundary crossing. Oxford: Elsevier.
  • Yinger, R. J. (1990). The Conversation of Practice. In R. T. Clift, W. R. Houston & M. C. Pugach (Eds.), Encouraging Reflective Practice in Education. An Analysis of Issues and Programs (pp. 73-94). New York: Teachers College Press.

Schreibe einen Kommentar

Deine E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht. Erforderliche Felder sind mit * markiert