Eigenarten der Mathematik

Adjiage, R., & Pluvinage, F. (2008). A numerical landscape. In C. L. Petroselli (Ed.), Science Education Issues and Developments (pp. 5–57). New-York: Nova publishers.
Andersson, A., & Ravn, O. (2012). A Philosophical Perspective on Contextualisations in Mathematics Education. In O. Skovsmose & B. Greer (Eds.), Opening the Cage: Critique and Politics of Mathematics Education (pp. 309–324). Rotterdam: Sense Publishers.
Prediger, S. (2010). How to Develop Mathematics for Teaching and for Understanding. The Case of Meanings of the Equal Sign. Journal for Mathematics Teacher Education.
Prediger, S. (2009). Inhaltliches Denken vor Kalkül –  Ein didaktisches Prinzip zur Vorbeugung und Förderung bei Rechenschwierigkeiten. In A. Fritz & S. Schmidt (Eds.), Fördernder Mathematikunterricht in der Sekundarstufe I (pp. 213–234). Weinheim: Beltz.
Stern, E., Felbrich, A., & Schneider, M. (2006). Mathematiklernen. In D. H. Rost (Ed.), Handwörterbuch: Pädagogische Psychologie (pp. 461–469). Weinheim: Beltz.
Thurston, W. P. (1994). On proof and progress in mathematics. Bulletin of the American Mathematical Society, 30(2), 161–177.
Vohns, A. (2010). Die Mathematisierung der Menschenwürde. Mitteilungen Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik, 89, 4–12.